niedziela, 25 maja 2014

"Twierdza Włocławek" - Smólsk i Nowa Wieś

W sobotę miałem przyjemność spotkać w Toruniu grupę "bunkrowych" fanatyków. Dzięki Karolowi Bazeli nawiązałem kontakt z ludźmi, którzy posiadają niesamowitą wiedzę o różnego rodzaju fortyfikacjach. Razem z moim bratem dołączyliśmy do nich i mieliśmy okazję zwiedzić niedostępny zazwyczaj fort XIII w Toruniu oraz kilka innych miejsc. To jest zaraźliwe ;) Ekipa świetna, dzień minął bardzo szybko i strasznie szkoda, że nie mogłem uczestniczyć w dalszej części spotkania, a opowieści na pewno były ciekawe. Mam nadzieję, że jeszcze nie raz będę miał okazję spotkać się z tą ekipą.
A dziś kolejna porcja "Tobruków", tym razem ze Smólska i Nowej Wsi.

Położony niedaleko torów nie rzuca się w oczy.


Tego widać z drogi na Kruszyn, teraz ze zboża wystaje jedynie krzak. 

Ten i kolejne położone są w polach




A to już Nowa Wieś. Tuż obok autostrady na polu między sadami - ledwie go widać.

To najlepiej zachowany Ringstand jakiego widziałem, niestety teraz pewnie już "pogrzebany". Gdy byłem go oglądać właściciel działki już prawie ukończył
otwór, w który zapewne "Tobruk" został przewrócony...

Zobaczcie, że zachowała się nawet izolacja przeciw wilgoci na jego ścianach. Wielka szkoda, że taki spotka go los...

Ten ledwie widoczny Ringstand 58c znajduje się na skraju lasu tuż za zabudowaniami. Sam schron jest bardzo zaśmiecony, ale widać tutaj ślady okopów.

A ten leży tuż przy ulicy za dziurawym ogrodzeniem w czyimś ogrodzie. Na szczęście dostęp do niego jest bezproblemowy.

0 komentarze:

Prześlij komentarz